De tijd vliegt.. - Reisverslag uit Toronto, Canada van Liset Admiraal - WaarBenJij.nu De tijd vliegt.. - Reisverslag uit Toronto, Canada van Liset Admiraal - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt..

Door: Liset Admiraal

Blijf op de hoogte en volg Liset

28 Oktober 2012 | Canada, Toronto

Lieve lezer,

Dat is alweer een tijdje geleden!
Ons programma zit zo vol, ik heb heel weinig tijd om even achter de pc te gaan. Maar een iPad mag ook, dus nu ben ik er weer.
Ik was bij woensdag gestopt, dus laat ik daar de draad maar weer oppakken.
Woensdagochtend gingen we om half 10 naar een oorlogsvliegtuigen-museum, waarvan ik de naam niet meer weet. Dat was best leuk; allemaal grote vliegtuigen en een rondleiding, maar ja, t was niet echt mijn ding. S middags gingen we naar de Indianen bij Crawford Lake. Dachten we. Haha. We hebben geen Indiaan gezien, maar wel een dorp. Nagebouwd weliswaar, waar je kon zien hoe de Indianen hier vroeger leefden. Dat vond ik wel heel leuk en interessant! Daarna aten we in de kerk en gingen we oefenen voor t concert die avond. Dat ging allemaal heel goed. De mensen hier genieten enorm van ons koor! Na het concert komen er steeds allemaal mensen naar je toe: waar kom je weg? ken dan die en die? Heel gezellig.
Donderdag gingen we naar st. Jakobs. Daar wonen Amish of de Mennonites (of zoiets ;p) Eerst keken we bij de veeveiling. De veilingmeester ratelde aan een stuk door, echt grappig. We kwamen de broer van onze eerste gastmoeder tegen. En ik heb daar heel lang met een Nederlandse boer gepraat, die wilde weten hoe het er nu in zijn vaderland aan toe ging(: er was ook een hele grote markt, waar ze vooral meaple syrup en wollen sokken verkochten. En souvenirs, dus die heb ik meteen meegenomen. Om een uur of 3 gingen we naar t centrum van st. Jakobs, waar we een ijsje hebben gegeten. Het weer was heeerlijk die dag! Zon en 22 graden! Maar dat is niet alle dagen zo, op t moment regent t al 12 uur achtereen. Anyway, s avonds hadden we weer een concert. Deze keer waren de Homans, Pete en Elien, onze gastouders er ook. Na t concert, waar ook een jostiband aan meewerkte, vroeg weer iemand waar ik woonde en het bleek Klaas Wursten uit Hasselt te zijn. Hij kende opa en vuurde 1001 vragen op me af. Toen hij klaar was raakten Anouk en aan de praat met wat Canadese jongens, maar helaas moesten we alweer snel naar huus, want de volgende morgen zou het vroeg dag zijn. Als troost liet Pete ons Hamilton zien vanaf the escsrtement, die klif, zover je kon kijken allemaal lichtjes! Wauw.
Gisteren moesten we al om half 9 bij de kerk zijn. We zijn dus niet zoveel bij ons eerste gastgezin geweest. Er was een wijziging in t programma die niet iedereen had doorgekregen, dus sommigen waren pas om half 10 aangekakt. Maar dat mocht de pret niet drukken, want we gingen naar Toronto! :) Het eerste wat ik daar zag was een zwerver die lief naar mij lachte en zwaaide vanuit zijn stoffige slaapzak. We werden afgezet bij het baseballstadion. Daar kregen we een rondleiding van een weirdo ;p Het was heel groot, maar ik hou niet zo van sport, dus echt interessant was t niet. Daarna gingen we naar de CN tower. Vandaar af had je een heeeke mooie view over Toronto. Wat een grote stad zeg, enorm! Het waaide wel heel hard daarboven. Nadat we ook nog geshopt hadden in the Eaton Centre waar ik eindelijk mn eerdte Tim Hortons koffie en donut heb geproefd, gingen we met de metro naar de kerk daar. We kwamen daar om een uur of half 5 aan en deden het spelletje 'wat ben ik?' maar dan in t Engels. Moest ik wel weer even an wennen na 3 dagen Nederlands bij de Homans! Maar het was fun. Toen kwam de pizza(: na het eten kwamen onxe hostmother en -sister ons ophalen.ndexe familie bestaat uit ouders en 5 kinderen van 5-16. Dana is 16. Anouk en ik slapen bij haar op de kamer en Sharon en Nadine slapen beneden in de tvroom. Gisteravond hebben we een film gekeken met ijs erbij (: beterrr ;) Het huis is huge, maar erg afgelegen. Het water stinkt hier enorm, maar de mensen zijn echt aardig! Vanmiddag zijn we naar de bios geweest, naar de film 'pitch perfect', daarvoor hebben we eten voor onder de film gekocht in de Walmart :) nu kijken we nog een film, heerlijk relaxing dus! Morgenavond hebben we om 19.00 uur al een concert. En dan is t alweer maandag. Dan shoppen we nog even in Toronto. Die winkelcentra hier ga ik echt missen ;) Nou, nu weten jullie weer wat ik hier zoal doe. See you soon!

Liefss

  • 28 Oktober 2012 - 08:13

    Moeders:

    Hoi!

    wat maak je een hoop mee! Leuk dat je nu weer in een gezellig gezin bivakkeerd. Ben je nog gaan zwemmen met de hele familie? Als je wist hoe koud het hier aan het worden is kwam je niet graag terug! t Is nu zondagmorgen vannacht is de klok een uurtje teruggezet, dus een extra lange nacht. pappa is eerst de houtkachel aan het aanmaken want het is in de kamer afgekoeld naar 16 graden. buiten is alles witgevroren. Sprak gisteren Gea nog en zij hadden door sneeuw gereden in de nacht van vrijdag op zaterdag. We zijn inmiddels voorzien van een leuke sAlontafel in de kamer. Vandaag Avondmaal. Inge moet oppassen in de kerk. Kees en ik zouden vanavond zingen met herman op de piano maar we kregen gisteren een ,ailtje dat het niet doorgaat in verband met ziek zijn van ds Vellinga! Klonk met oefenen erg mooi. Tweestemmig Dank U, dankU voor Uw kostbare bloed! Vanavond hier open huis dus een hoop visite. Gisteren aanhet bakken geweest. Ik denk vaak dat je het wel koud zult hebben met je zomerjas mee, maar gelukkig koelt het in Canada nog niet zo erg af. Hoor je nog wat over een cycloon langs de kust van Amerika? We hebben een aantal foto,s gezien op jouw laptop. Leuk dat we zo af en toe even contact hebben! We hopen dat je nog een fijn weekend hebt daar met elkaar! Geniet ervan.

    Liefs en een dikke kus van mamma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Liset

Actief sinds 19 Okt. 2012
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 3523

Voorgaande reizen:

20 Oktober 2012 - 30 December 2012

Concertreis naar Canada 2012

Landen bezocht: